Ébredjünk már fel…
Tegnap este Őrbottyán, Erdőkertes, Veresegyház térségében áramkimaradás volt… Az utolsó kettő város.
30 perc várakozás után, miután láttam, hogy a hiba nem nálunk van, elkezdtem hívni telefonon az Elektromos Művek hibabejelentés számát. 06-40-383940. Volt már korábban is gond az árammal. Innen tudom, hogy legalább 2 címről be kell jelenteni a hibát, csak akkor jönnek ki 8 órán belül. Ilyenkor telefon a szomszédnak, kezdjenek el ők is telefonálni!
És innen kezd csodálatossá válni minden. Kicseng, droid felveszi. Nyomjam meg a 1-2-3 gombot. Nyomkodom. Adjam meg a sok számjegyű ügyfél azonosítómat. Hülye volt aki ezt kitalálta. Örülök ha azt a 3 pin kódot meg tudom jegyezni amit használok, ilyenekre éjjel a sötétben nem vagyok felkészülve. Komolyan érdekel, ki tudja ezt fejből?
És tartom a vonalat. Majd bemondja a kedves droid, hogy ha a hiba nem náluk, hanem nálunk van, és feleslegesen jönnek ki a szerelők, (asszem ugye 8 órán belül kell kijönniük a hibabejelentésre) akkor az nekem x ezer forintomba fog fájni. Hát itt kicsúszott a számon, hogy az anyád fenyegesd!
Ezt a kedves, a telefon másik végén lévő humanoiddal megbeszélem, de érdekelne hányan teszik le ilyenkor a telefont, hiszen elég rémisztően hangzik.
És nem érdekel a statisztika sem, hogy hányszor mennek ki „feleslegesen” amikor a hiba nem náluk van. Szolgáltatnak! Áramot! Ők vannak értem! Vagy legalábbis ez lenne a normális.
Fotó: Index
Kijelenthetem, hogy nem egyedüliként az országban, van olyan képernyő fotó a telefonom kijelzőjéről, amivel bizonyítom, hogy 10-15 perce nem sikerül felhívni az áramszolgáltatót.
De most komolyan, ebben a fene nagy jólétben amiben élünk ( !), nincs egy nagy létszámú non stop call centeres csoport? Hányan dolgoznak éjjel?
A nullák száma a próbálkozások számát jelöli.
Az se érdekel ha van, ugyanis egész pontosan 47 percig kellett tartanom a vonalat, hogy sikerüljön beszélnem élő emberi hanggal. Ekkor is elborult az agyam. Igen, tudja, valami meghibásodás van, majd megcsinálják, de nem tudja mikor, nem tudja meddig tart még. Tehát telefonáltam a semmiért.
De mi az hogy nem tudnak felvilágosítást adni? Mi ez hogy nekem 47 percig tart egy meghibásodás miatt bejelentést tenni? Hány munkanélküli, hány mozgássérült stb. lenne, aki szívesen vállalna call centeres munkát?
Mi van ha nem 3 faluban van meghibásodás hanem sokkal többen? Akkor mennyi ideig tartana bejelentést tenni és információhoz jutni? Álljon már meg a menet, itt valami nem működik rendesen!
Ma reggel googli a barátom, megnézem ki az Elmű vezetője, mennyi volt az Elmű árbevétele az elmúlt években. stb stb. Fejétől bűzlik a hal…
Kezdtem volna humorosan felfogni a dolgot, de éreztem, mintha pöttyet hülni kezdene a lakás. Azután eszembe jutott, hogy bizony a cirkó működéséhez is kell áram. Remek! Szóval lehet hogy 10 perc múlva lesz áram, de lehet hogy nem. Persze hogy kint repkednek a mínuszok. Szóval előbb utóbb gond lesz.
Fotó: Pixabay
Van még némi energia és mobil internet a telefonomon. Emlékszem, hogy a nagy hidegben pár hete láttam, hogy az én városomban 2 helyre lehet menni melegedni. Ami engem azért lepett meg eleve, mert amikor mindkét helyre esti órákban elmentem, azokat zárva találtam.
Kifüggesztett rögtön jövök, vagy keresse a xxxx cetli nélkül. Az egyik a városi könyvtár, a másik az általános iskola. Még egyszer mondom, ez egy város. Várossá avanzsált falu. Ezen a gondolatmeneten elindultam, és az önkormányzat honlapján próbáltam megkeresni kit kellene felhívnom.
Azt hittem padlót fogok, mert ugyan telefonon neteztem, de nem találtam mobil telefonszámot.
Senkit nem lehet elérni este, mobilon az önkormányzatban, a polgármesteri hivatalban! Egyetlen mobil számot sem találtam. Na most ha jól értem, akkor probléma csak munkaidőben 8- 16 között adódjon. (Megjegyzem az önkormányzatnál munkaidöben is droid van, meg 1-2-3-4 menüpont, nem Gizike aki kapcsolja…)
Nem tudom egészen jól értem-e, de éjszakára magára van hagyva a város?
Találomra felmentem pár oldalra, pár város honlapjára. Kiborítóan sok helyen nincs megadva mobil szám.
Este, hétvégén nincs felelős, nincs tájékoztatás, nincs semmi? Éjjel ha valami történik, akkor oldjuk meg?
Rendőr, tűzoltó, mentő?
Azért az érdekelne hány hivatali mobiltelefon számláját fizetik az ÉN ADÓMBÓL ÉS A TIÉDBŐL!!!
Mert erre kellene használni, ugye?
Egészen elképesztően nem működik itt semmi. Nem működik semmi ebben a nyomorult országban most.
Nem azzal van a probléma, hogy áramszünet van. Bármilyen műszaki probléma, bármikor előfordulhat.
Azzal van a probléma, hogy egy kisebb terhelést sem bír el a hibabejelentő telefonvonala.
Azzal van a probléma, hogy nem tudnak felvilágosítást adni.
Azzal van a probléma, hogy fenyegető stílusban van már a droid is beállítva, hogy kisember kussolj, te vagy a hülye, nálad van a hiba, és fizess. (nekem az a kiszállási díj tök sok pénz amúgy).
Azzal van a baj, hogy a városoknak nincs felelőse, jó esetben maximum munkaidőben.
Nem tudom ki miért választ polgármestert meg képviselőt. De most én gondolom rosszul, hogy Ők értünk vannak, nekik értünk kellene dolgozni?
Ha egy mucsaröcsögealsókettőben lévő polgármester, képviselő, cirkuszigazgató nem a dolgát végzi, akkor mit várjunk feljebb?
Hány hivatal mobil telefonszámláját fizetjük az adónkból, és ha baj van hányat lehet felhívni?
Kicsit el kéne ezen gondolkodni!
Azon, hogy felcserélődtek a szerepek, és egyre élhetetlenebbé válik minden.
Nem hiszem hogy bármelyik normális embert ezek nem zavarnak.
Tegyünk már valamit, hogy a problémát megoldjuk, ne csak puffogjunk!
Szerző: Maja Gabriella Mia
Forrás: Kendő Ereje