A Kendő Ereje

Anyák az anyákért, a családokért és a társadalomért.... Mert a Kendőnek hatalmas ereje van!

Vallási jelképeket kéretik az öltözőben hagyni!

Azt hiszem ezzel a cipővel kezdődött minden….
Nagyon kedvesen, és diszkréten szóltak, hogy ha tehetem, ezt ne vegyem fel a munkahelyemen. Vagy, ha fel is veszem, akkor inkább a nap második felében. Egy szavam sem lehet, nagyon finoman és tényleg kedvesen tették, úgy hogy ne bántódjak meg. Miután, több mint 8 órát dolgozom egyszerre, így volt nálam váltócipő, és gond nélkül átvettem. Nem tartom egészségesnek, hogy 12 órán keresztül ugyanabban a cipőben legyek.

majacipo.jpg

Azóta ez jár a fejemben. Nem tudok szabadulni a gondolattól.
Én most rabszolga lettem, napi 8 vagy bármennyi órában? A munkaadóm rendelkezhet felettem, rendelkezhet a tudásommal, a tapasztalatommal, mindenféle képességemmel, még az öltözékemmel is?

Korábban minden erőmmel lázadtam a munkahelyi dress code-ok ellen. Eleinte csak visszaszóltam csipkelődve a főnökeimnek, hogy majd ha a nevedre veszel, vagy ha kapok külön ruhapénzt, akkor talán beleszólhatsz, hogy mit veszek fel.
Majd megjelentek a munkaszerződésben a kiegészítések az öltözködésre vonatkozóan. Azóta teljesen szabad keze van.

Senki sem tudja megmagyarázni nekem azóta sem, hogy mitől lesz jobb nekem, mint ügyfélnek a bankban, ha épp átutalni szeretnék, vagy befizetni vagy csak számlát nyitni, hogy az ügyintéző miért ne lehetne farmerben, pólóban, miért kell neki egész nap rosszul éreznie magát nylon harisnyában és (valljuk be legalább magunk között), kényelmetlen körömcipőben?

Mitől lesz nekem, a páciensnek jobb, ha a szemész orvoson fehér köpeny van, holott előttem 20 embert vizsgált meg ugyanabban a fehér köpenyben, és utánam is 20 embert fog még megvizsgálni ugyanabban a fehér köpenyben?
(Nyilván nem a műtétről beszélek, oda értelem szerűen kell a steril környezet, át is öltöznek zöld ruhákba.)
Egyébként a köpeny alatt ő is utcai farmert hord.

Mitől lesz nekem, mint vásárlónak jobb, ha a benzinkúton a kútkezelőn emblémázott ruha van, amibe télen megfagy, nyáron megfő? Nekem bőven elég, ha nem koszos a ruhája. Mondjuk én még sose kentem magam össze tankolás közben.

Szóval komoly fenntartásaim vannak a munkahelyi öltözködési szabályzattal. Főként annak tükrében, hogy ezt MINDIG MINDENHOL A MUNKAVÁLLALÓVAL FIZETTETIK MEG! Közel 30%-a a munkaruha a munkavállaló egy havi bérének.
Levonják. Ahol jó fejek részletben, havonta, ahol kevésbé, ott előre egyben, de távozáskor mindenképpen. A munkavállaló az egyetlen, akit erről nem kérdeznek meg.
Persze nagyon szép egy pilóta egyenruha, és a stewardessek is gyönyörűek. De ugyanolyan szépek, kedvesek és mosolygósak lennének normális, nem egyenruhában is. Vagy már a ruha teszi az embert?

És akkor, 2 napja rátaláltam erre a cikkre:  http://www.jogiforum.hu/hirek/37395

"Nem minősül közvetlen hátrányos megkülönböztetésnek, ha egy vállalkozás belső szabálya a munkahelyen megtiltja minden politikai, filozófiai vagy vallási jelkép látható viselését - mondta ki ítéletében az Európai Unió Bírósága."

Az Európai Unió elfogadott egy törvényt, ami arra vonatkozik, hogy a munkahelyeken betiltják a vallási jelképeket.
Paff neki. Én azóta csak pislogok, hogy mi van?
Azt hiszem ez az első olyan törvény, amit elhibázottnak és veszélyesnek tartok az Európai Uniótól. Egy fejlett civilizációban ez biztosan nem okozna gondot. De én magyar vagyok, Magyarországon élek. A "lehetőségek" hazájában…

Mostantól nem lesz olyan étterem, ahol hijabos nő fog kiszolgálni?
Nem lesz olyan iroda, ahol a titkárnő nyakában a blúz alatt csillag vagy kereszt lesz?
És nem lesz több olyan recept a YouTube-on, ahol a szakács karján ott van a kis piros cérnaszál?

Tessék mondani, egyébként eddig megvolt akár származás alapján a szabad munkavállalás lehetősége?
Hány kendős nő ül bankban?
Hány roma ül a bankban?
Hány ázsiai származású magyar ül a bankban?
Ugyanmár…. Ez Magyarország…

Egyáltalán nem érdekel ki milyen vallású. A vallás egyéni magánügy. Ha én egy 3 méteres keresztet akarok magammal vonszolni és az nem akadályoz meg a munkámban miért ne tehetném? Munkaidő alatt megszűnök önálló emberi lényként létezni? Végleg droiddá változom, aki gondolkodás és szó nélkül néma csendben teszi azt, ami a dolga? A tudásom és a személyiségem miatt alkalmaztak. Azért, aki ÉN vagyok.
Én pedig a kendőmmel, a keresztemmel, a csillagommal a szalagommal vagyok az aki vagyok. Így kerek egész. Enélkül én kevesebb vagyok. Elvesznek tőlem valamit, ami nekem fontos. Azok az emberek, akiknek a kereszt lóg a nyakában azoknak ez fontos. Mert kapták keresztelőre, ballagásra, érettségire. Kapták a keresztszülőktől, kapták a nagymamától. Ez nem csak vallási jelkép számukra. Ez annál sokkal több.
Azon is ki szoktam akadni, amikor levetetik munka közben a jegygyűrűket. (ahol van értelme mert baleset veszélyes ott oké, de egy tucat olyan helyet tudnék felsorolni ahol ennek semmi de semmi értelme) Elvesznek a személyiségemből egy darabot. Az emberek nem hivalkodnak a hitükkel, a vallásukkal. Őrzik a szívükben. Nekem ez most pont olyan, mint amikor csillagot kellett kitenni a náci Németországban.

Mennyi idő alatt lehet engem kirúgni ha holnap úgy megyek be dolgozni hogy egy piros cérna lesz a csuklómra téve? Hiszen van dress code (annyi hogy elegáns öltözet) és vallási jelképet is viselek.
De mi minősül vallási jelképnek? Egy hijab? Egy kereszt? Egy medál? Ha látható helyen van tetoválás adott esetben egy kereszt, egy bibliai idézet, vagy Jézus arca, azzal mi a helyzet?

Az előbb néztem meg egy felvételt a neten. Egy 20 perces tésztás csirkés egytálétel. Teljesen véletlenül vettem észre hogy a szakács csuklóján ott egy piros cérna. Az arcát nem is látom. A törvény értelmében ő akár törvényt is sért most ezzel. Pedig csak főz! Egy ínycsiklandó receptet mutat be előttünk pár percben! Nem érdekel a hite, a ruhája, de még az arca sem. Mégis előtérbe került a vallása a törvény miatt.

És veti fel egymás után bennem a kérdéseket. Tudja-e hogy az a piros kis cérnaszál vallási jelkép? Az eredete valahol a Judaizmusban keresendő, kabbala. De lehet más oka is. Van aki babonából tekeri magára a rossz szellemek elleni védelemként. Van aki divatból, hiszen a sztárok csuklóján is ott van. (ha jól emlékszem én Madonnán láttam először 20 éve)

Mi minősül vallási jelképnek? Abban az országban, ahol SS ruhában masíroznak 2017 ben a nácik (lehet perelni emiatt a kijelentésem miatt) ott kirúghatóvá válik egy ember, egy ártatlan medál miatt?
Ez egy hatalmas felelőtlenség. Ez egy rossz törvény.
Nem hiszem hogy tömeges elbocsájtások lesznek. De lesznek egyedi esetek. És minden egyedi eset egy ember élete.
Ezzel a törvénnyel bizonyos vallású embereket ki lehet iktatni a munkaerő piacról.
És ez veszélyes fegyver. Nagyon veszélyes.
Most nem mesélem el a kálváriámat, hogy hijabban (muszlim kendőben) 1 évig nem találtam állást. Majd amikor levettem, egy héten belül elhelyezkedtem, és úgy, hogy én válogattam a lehetőségek között.
Én levettem munkába a kendőmet, de ahogy elnézem a világot, ha kereszt lógna a nyakamba azt is le kellene vennem.

kereszt.jpg
Kép forrása: http://www.telegraph.co.uk/news/religion/9136191/Christians-have-no-right-to-wear-cross-at-work-says-Government.html

Mert igen, a ruha teszi az embert. Ha holnap koboldnak öltözöm, akkor kobold leszek.  Az én hitem, az én dolgom, az én magánügyem. Nem rendelkezik a testemmel, a gondolataimmal, a hitemmel, az érzéseimmel senki!

Szerző: Maja Gabriella Mia
Forrás: Kendő Ereje

 

 

 

A Kendő Ereje

A kendő amely takar, óv, melegít, sebet kötöz, könnyet töröl, összeköt. Családokat társadalmat segítő civilek oldala.

Friss topikok

Címkék

1941 (1) 2016-ban elhunytak (1) 2018 (1) 2018 választások (1) adakozás (1) adomany (1) adomány (2) adományozás (1) ajándék (3) akadálymentesítés (1) áldozatok (1) Aleppo (2) álláskeresés (1) Andorra (1) antibiotikum (1) anya (1) anyaság (5) anya születik (1) ápolás-gondozás (1) áram a kerítésben (1) aranyérem (1) Arany János (2) áruhitel (1) A walesi bárdok (1) Baba (1) bábaság (1) bakancslista (1) baleset (1) ballib (1) Balog miniszter (1) Bana (2) Bangóné Borbély Ildikó (1) barbárság (1) Bartók (1) beigli (1) bejgli (1) békesség (1) belső hang (1) beteg gyerek (1) bevásárlás (1) bírósági ülnök (1) Bíró Tünde (2) Bischitz Johanna (1) biztonsági őr (1) blogvers (1) bojkott HIT ellen (3) Bokros Lajos (1) bolhapiac (1) Bősz Anett (1) Bruck András (3) búcsú (1) Buda Ferenc (1) bunkóság (1) büszkeség (1) Buta (1) bűvös kocka (1) callcenter (1) CEU (3) Chuck Barry (1) cipő (1) civil (1) civilek (3) civil kurázsi (1) civil mozgalom (1) civil segítők (2) Colonel (19) cölöpteknős (1) család (1) családi történet (1) csalás (1) csángómagyar (1) Csányi Vilmos (1) csasztuska (9) csontkovács (1) csősz (1) csucson (1) cukorbetegség (1) Daru Ibolya (1) Dél -Pesti kórház (1) demokrácia (1) diktátor (1) dinnye (1) disznóvágás (1) Dobos Márta (1) dödölle (1) Dombovári Edina (8) Doody Anna (1) drága fogászati kezelés (1) Duna (2) Ecetes sós (1) egészségügy (4) Egri Gabriella (1) elelnöválasztás amerika (1) életkép (8) elhízás (1) elismerés (1) Elképzelt (1) ellenzék (1) elmű (1) elmúlás (1) elsős gyerek (1) elszegényedés (1) elutazik (1) elvált nő (1) elvándorlás (1) elveszett (1) emberiesség (1) emelőszerkezet (1) emlékek (4) emlékkönyv (1) energia (1) Erdély (1) Erdős Virág (1) érettségi (1) Erzsébet utalvány (1) Eugenia S. Lee (1) Év (1) évértékelő (2) Facebook (1) fájdalom (1) fakivágás (1) falusi iskola (1) farkastörvények (1) farsang (1) Fehér Kendő Mozgalom (1) fehér szivárvány (1) fejlődés (1) feladat (1) felelősségbiztosítás (1) felvilágosítás (1) feminizmus (2) férfi-nő kapcsolat (1) FHT (1) fidesz (1) FKA jótékonyság (1) fog (1) fogorvos (1) Frumósza (3) Füredi Ferenc (4) futball (1) fűtetlen lakás (1) Futrinka utca (1) Gabriella P. (8) Gál Éva (1) génmanipulált élelmiszerek (1) Geszt (4) glifozát (1) Góbé (1) gólya (1) Gorka (1) gyász (1) gyerekek (2) gyereklélek (1) gyereknevelés (1) gyerekorvos (1) gyerekszáj (1) gyermeki szeretet (1) gyermekjogok (1) gyermekvédelem (2) gyomírtó (1) gyujtes (1) gyűlöletkeltés (1) hajléktalan (2) hajléktalanság (7) Hajléktalan Karácsony (1) hajléktalan nő (2) hála (1) halál (1) hálapénz (1) halloween (2) halottak napja (3) Handó Tünde (1) Harcos Katalin (1) haza (1) hazaszeretet (1) Hermányi Judit (1) hideg (1) hontalanság (1) horgolt takaró (1) hormonzavar (1) hősök (1) Hosszú Katinka (1) Hrabovszki Megai Oktávia (1) humor (14) idős kor (1) Igazgyongy alapitvany (1) illebaralizmus (1) Illyés Gyula (1) imalánc (7) iskolarendszer (1) jam (1) javasasszony (1) jobbik (1) jótékonykodás (1) Jótékonyság (1) jótékonyság (1) júdás pénz (1) Kaczvinszky Barbara (3) kannibalizmus (1) karacsony (1) karácsony (17) karácsonyi 10ezer (1) karambol (1) kék táblák (1) kendő (1) Kendő Ereje (1) képek (2) kerekes székes közlekedés (1) keresztszülő (1) Kerezsán László (1) kisfilm (1) Kisné Szivcsovics Nikolett (1) kistelepülés (1) Kocsis Eszter (15) Kolbe Gábor (1) kommunikáció (1) Koncz Gábor (1) könyvcsomagolás (1) kórház (1) kormányablak (1) környezettudatosság (1) korrupció (1) Kossuth-tér (1) kovács mesterség (1) középosztály (1) közfoglalkoztatás (2) közfoglalkoztatási törvény (1) közgazdaságtan (1) közlekedési káosz (1) közlekedés kultúra (1) közöny (2) közösségi média (1) köztársaság (1) kreativ (2) kreatív (1) külföldi munka (2) Kunhalmi Ágnes Gurmai Zita (1) kút (1) Lackfi János (1) Lang Alex (2) látogatás (1) lecsúszás (1) lélekemelő (1) Lendvai Ildikó (2) libsi (1) Ligeti György (1) Lisztmayer János (1) Lovas Gábor (5) Lovas Zoltán (7) Luca nap (1) Madarász Anna (10) maffia (1) magány (2) magyar népmese (1) Maja Gabriella Mia (37) maraton (1) március 15. (4) Máté László (1) Máthé Kriszta (3) Medveczky Ilona (1) megkerült tárca (1) menekülés (2) menekült (2) Menyecske (1) Mérei Böbe (29) mese (1) Mészáros Sunyo (1) migráncs (1) Mikulás (1) mindennapi jóság (3) Momentum (1) mosogep (1) mosógép (1) motiváció (2) motoros baleset (1) Mowat Farley (1) múlt-jelen (1) multikulti (1) múlt század (1) munkahelyi dress code (1) munkanélküliség (1) munkaöröm (1) muszlim (3) Nagybárkány (4) nagyszülő (1) napi bunkóság (2) napi jóság (1) nélkülözés (1) nemzeti konzultáció (1) népszavazás bojkott (2) Netti festmények (1) ne görcsölj! (1) női sors (1) női tulajdonságok (1) nők (1) nőnap (1) Nótár Ilona (1) novella (1) nyaralás (1) nyári káposzta (1) nyári recept (1) nyilt levél (1) nyugdíjas nő (1) O1G (1) okmányiroda (1) oktatás (2) október 23 (1) olimpia (2) olimpiai népszavazás (1) önkéntes (1) öreganyó (1) óriás takaró (1) ősz (1) ötlet (1) ovoda (1) óvodások (1) padlás (3) pályázat (1) Pancho aréna (1) Papp Réka Kinga (1) Parászka Boróka (1) paraszti élet (1) pártok (1) pártpolitika (1) pedagógia (1) Pelsőczi Gergely (1) petíció (1) Pető Szabina (2) piac (1) Pilatus (1) plakát (2) pletyka (1) Póka Laci (1) politika (1) posta (1) pride (1) pulyka (1) Pusztavám (1) Putyin (1) Radányi Gerendai Ilona (6) Radányi Grendai Ilona (1) rák (1) Rákellenes Liga (1) rákkutató roma orvos (1) raklap ágyás (1) rászoruló (1) Rászorulók karácsonya (1) recept (4) régi családi történet (1) régi szakmák (2) rendőr sorfal (1) repülőroncs (1) rokkant ellátás (1) rokkant munkavállaló (1) roma (1) rongyszőnyeg (1) Rubik Ernő (1) Sándorné Kósa Brigitta (20) Sándor Bogi (1) Sándor Klára (1) segítőkészség (2) segítség (1) Shepherd Juhász Zoli (1) Simicska (1) SNI (1) sorosbérenc (1) Soros György (2) sportpark (1) stadion (1) Sukoró (1) Süti recept (1) Swimathon 2017 (1) szabadfogas (1) szabadság (3) szabaság (1) Szabó Andrea (1) Szabó Tímea (1) szakmák (1) Szalai Kriszta (3) szánkózás (1) Szász Emese (1) szegénység (8) szégyen (1) székely (1) Szél Bernadett (1) Szent Patrik nap (1) szerelem (1) szeretet (4) szeretet lángja (1) szexeducatió (1) szexuális bantalmazas (1) szexualitás szexuális nevelés (1) Szigetszentmiklós (2) Szilágyi Tibor (1) szinező (1) szivárvány (1) szociális erzekenyseg (1) szocpol (2) szocpolos ház (1) szögesdrót kerítés (1) Szókratész (1) szolgáltatás (1) szövés (1) születésnap (3) szülői szeretet (1) tajgetosz törvény (1) Takácsné Kriszta (2) talált telefon (1) tanácsadó (1) tanévkezdés (1) tankönyv (1) tanulas (1) tanulságos mese (1) tanyavilág (1) társadalom (1) TASZ (1) tavasz (1) tavaszi szünet (1) tehetség gondozás (1) tél (2) telefon (1) téli napforduló (1) temető (1) természet (1) terry black (1) testkép (1) testkép szégyenítés (1) tiltakozás (2) tini-kor (1) tisztelet (1) Tököl (1) tolvaj (1) tömegközlekedés (1) tornaterem (1) törvény (2) Tóth Kata (4) Tóth Sándor (1) trolivezető (1) Trump (1) tüntetés (1) Tüntetés naptár (1) Ujhelyi Sándor (6) újrahasznosítás (1) új év (1) ülnök (1) ünnep (3) ürge jelenség (1) Utcáról Lakásba Egyesület (1) Vajna Tímea (2) választás 2018 (2) valentin nap (1) vállalkozói igazolvány (1) vallás (1) vallási jelképek (1) várandós (1) Varga Andrea (1) Varga Netti (15) Vekerdy Tamás (1) vélemények (1) vereség (1) Verlaine (1) vers (7) vidék (1) videós bejelentkezés (1) Viharsarok (1) világmegváltás (1) vizes vb (1) Vona Gábor (2) Weöres Sándor (1) Zilling Ország Katalin (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása